De Organisatie
Hoe zijn we ontstaan?
De organisatie van Truckrun Westfriesland, bestaande uit 3 jonge koppen, heeft in 2018 het stokje overgenomen van de voormalige organisatie. Truckrun Venhuizen, voorheen georganiseerd door Gerrit Redeker, heet vanaf 2018 Truckrun Westfriesland.
Na de laatste truckrun in 2015 vond de nieuwe organisatie het tijd om dit prachtige evenement weer op gang te brengen.
Na enig overleg met voormalige organisator kreeg de nieuwe organisatie groen licht en alle ondersteuning.
Een evenement opzetten dat kan iedereen, toch?
In januari 2018 staken de jonge chauffeurs, Wouter, Rhandy en Rick de koppen bij elkaar om voorwerk te gaan doen.
Het organiseren van het bijeenkomen van wat vrachtwagens, dat moet ons lukken.
In februari 2018 hebben wij een oproep geplaatst op facebook waarin we vragen om verkeersregelaars.
Op dit facebook bericht werd massaal gereageerd. Zo ook Ed Schippers.
Ed plaatste al snel een tag aan Joel Wortel.
Binnen enkele minuten kreeg Rick een bericht van Joel met een aantal vragen opmerkingen en tips.
Wat een rustige vrijdag avond leek te worden, werd ineens een drukke avond.
Joel bleef door vragen over van alles en nog wat. Het evenement kreeg ineens een andere wending.
Er komt veel meer bij kijken dan wij dachten.
Organisatorische uitbreiding
Er gaan een 2 weken overheen om toch maar eens opnieuw in contact te treden met Ed en Joel.
We starten een nieuwe whatsappgroep, specifiek voor de verkeersregelaars.
Door de ervaring van Ed en Joel begon de communicatie in de app steeds meer de richting van organiseren op te gaan.
Na meerdere malen een vergadering in te plannen hebben we besloten Ed en Joel bij de organisatie te betrekken om zo te leren van de kennis.
Groot succes
Nu versie 1 van Truckrun Westfriesland met een groot succes afgerond is, kijken wij uit naar de vele nieuwe komende versies. Hopelijk elk jaar groter en groter.
2019 een bewogen begonnen jaar.
Zo niets vermoedend beginnen we met de op en aanmerkingen te verwerken.
Wat zat ons tegen vorig jaar? Maar wat vonden we wat echt niet moet veranderen?
Zo was één opmerking heel duidelijk: bij het rijden van ruim 200 vrachtwagens is het niet mogelijk om een vliegende start te doen.
Er is hiervoor gewoonweg geen ruimte voor.
Nieuwe Uitdaging
Nieuwe uitdaging, het zoeken naar een geschikt terrein. Tijdens een vergadering zeiden we nog onderling: “Ja, maar waar moeten we dan heen?” Welk bedrijf kunnen we zo gek krijgen om dit evenement bij hun te laten starten? En wat doen we dan wel niet met de route? En zo kwamen er nog vele vragen achter aan.
Totdat we binnen enkele weken werden gecontacteerd door Dave van de doe groep. Dave is een organisator van uitjes voor dezelfde doelgroep. Rick weet het nog goed te zeggen, één van zijn eerste zinnen: hoe gaaf zal het zijn als wij met zijn alle één groot festival kunnen maken? Een nog groter evenement met nog meer blije mensen.
Er gaan een paar drukke weken overheen, wat gaan we doen, wat wil Dave? Na wat onzekere momenten en diverse keren overleg besluiten wij als organisatie toch eens om tafel te gaan met alle organisaties.
Wat kan men voor elkaar betekenen?
En zo zaten we in april ineens te vergaderen alsof we één grote organisatie zijn. Het klonk als muziek in de oren. Zoveel diverse ideeën en mogelijkheden die ineens mogelijk worden. Een nieuw terrein, een grotere doelgroep, meer vrijwilligers, diverse activiteiten. We kunnen het zo gek niet bedenken of het wordt besproken.
Truckrun Festival
Het jaar ging voorbij en ondertussen stonden alle gezichten de zelfde kant op gericht. We wisten wat we wouden en dat was niet voor 1 iemand een leuke dag organiseren, nee voor iedereen die in contact is met iemand met een verstandelijke of lichamelijke beperking. Zo gezegd zo gedaan.
Editie 2021
Onze trotse sponsoren
Plezier voor iedereen
Ons moto, plezier voor iedereen, en dat blijven we elk jaar weer proberen en zetten wij ons voor 100% voor in. Echter gaan we dit jaar meer om jullie hulp vragen! Ook onze stichting heeft het zwaar, elk jaar organiseren een stel vrienden dit mooie evenement en waar nodig worden de rekeningen gesplitst onderling. Omdat we hier zelf nooit moeilijk over deden hebben we het zo gelaten, echter merken we nu dat het elk jaar moeilijker wordt om het evenement rond te krijgen en vragen wij dit jaar om jullie hulp.
Help jij ons om het evenement dit jaar succesvol te kunnen organiseren?
Dit kan door middel van financiele sponsoring maar eventueel ook materialen, benieuwd naar de mogelijkheden neem dan contact met ons op!